Hunkemöller wil haar winkelbestand de komende tien jaar uitbreiden naar zo’n 1500 winkels wereldwijd. Dat laat ceo Philip Mountford weten in FaceRetail, een video-interviewserie van RetailTrends Media in samenwerking met Crossmarks. De Nederlandse lingerieketen beschikt momenteel over ruim zeshonderd vestigingen.
Hunkemöller zag zijn online verkopen vorig jaar met 45 procent toenemen. “Terwijl we al enige jaren online actief zijn”, aldus Mountford. Die groei staat een fysieke uitbreiding echter niet in de weg. 35 procent van de Nederlandse online verkopen worden namelijk in de winkel opgehaald. “We dachten dat binnen vier à vijf jaar te halen, maar het werden vijf weken.”
De populariteit van click & collect wordt volgens de ceo niet alleen door besparing van vijf euro bezorgkosten verklaard. Veel van de vrouwen die bij Hunkemöller kopen werken overdag en zijn daardoor niet thuis als hun bestelling wordt bezorgd. “Dan moeten ze op een zaterdagochtend vijf kilometer fietsen naar het postloket.” Daarnaast kunnen ze het product in de winkel nog passen, voor ze het kopen.
Winkels van Hunkemöller zijn gemiddeld zo’n 120 tot 180 vierkante meter groot. Eind vorig jaar opende de lingerieketen in Antwerpen zijn grootste vestiging met vijfhonderd vierkante meter vloeroppervlak. De resultaten zijn volgens Mountford ‘sensationeel’ en liggen dertig procent boven de doelstelling. “We gaan nog meer hele grote winkels openen op belangrijke locaties in Europa.”
Mountford gaat in het gesprek verder in op het succes van Hunkemöller, dat recent onder meer een sport- en verzorgingslijn uitbracht. “Maar mijn focus ligt op het aanbieden van zo goed mogelijke lingerie en badmode. En je moet je focus niet verliezen.” Bekijk het volledige gesprek op ons YouTube-kanaal.
FaceRetail sprak eerder met topmannen van Hornbach, EkoPlaza, vanHaren, Coolblue, Decathlon, La Place, Skins Cosmetics, Coolcat en Rivièra Maison. Deze interviews zijn ook te vinden op ons YouTube-kanaal.
Reacties 0