Swarovski wil het aantal verkooppunten van zijn sieraden en tasjes in Nederland uitbreiden. Er moeten zo'n vijftig verkooppunten bijkomen, zegt ceo Robert Buchbauer in De Financiële Telegraaf.
Het kristalhuis wil vóór 2020 wereldwijd het grootste sieradenlabel zijn. Waar vijftien jaar geleden de kristallen figuren goed waren voor tachtig procent van de omzet nemen nu de sieraden dat omzetaandeel voor hun rekening. “Een dramatisch verschil waar we blij mee zijn en waar nog meer potentie zit”, zegt hij.
Naast de expansie ondergaan de huidige zestig eigen filialen een metamorfose. Swarovski moet ook zijn portfolio en collecties ‘interessanter maken om in 2020 de nummer één te zijn’, aldus Buchbauer.
Zo werden onlangs het goedkopere sieradenmerk Lola & Grace en de exclusieve Atelier-lijn aan het portfolio toegevoegd. Innovatie is namelijk van cruciaal belang, zegt de topman. “Als je daarmee stopt, beland je aan de onderkant van de markt. In dat umfeld heb je continu te maken met prijsoorlogen en slechte kwaliteit. Daar willen wij ver vandaan blijven.”
Swarovski zint op uitbreiding van zijn retailtak
Gepubliceerd op 2 juni 2014 om 00:00
Reacties 0