De Londense winkelstraat Regent Street wordt over de lengte van zo’n anderhalve kilometer uitgerust met beacons. Alle winkels, waaronder Burberry en Hugo Boss, zullen de technologie installeren, waarmee ze bezoekers aanbiedingen kunnen sturen wanneer ze de winkel inlopen. Dat laat David Shaw van vastgoedbedrijf The Crown Estate weten.
“We willen Regent Street verder laten uitgroeien tot de meest succesvolle winkelbestemming ter wereld”, stelt hij. “Dat houdt in dat we online, fysiek en mobiel winkelen samenbrengen en de laatste technologie gebruiken om een ervaring te creëren dat de hedendaagse shopper op alle platforms aanspreekt.”
Circa honderd winkels zijn al uitgerust met beacons. Shoppers worden daar in de winkelstraat onder meer met behulp van bordjes op gewezen. Het initiatief maakt onderdeel uit van een investering van 1,7 miljard dollar in de modernisering van Regent Street.
Het Amerikaanse bedrijf AutoGraph heeft een app ontwikkeld voor Regent Street, waarop consumenten kunnen aangeven met welke merken zij in contact willen komen. Op basis van een korte vragenlijst bepaalt de app in welke winkels gebruikers bijvoorbeeld een kortingscoupon ontvangen. “Wanneer iemand langs een winkel loopt dat aansluit bij zijn interesses, stuurt de winkel bijvoorbeeld informatie in de vorm van exclusieve aanbiedingen”, stelt hoofd marketing Arnel Leyva.
Reacties 0