ASOS heeft een nieuw kanaal gelanceerd waarop bezoekers kunnen shoppen via foto’s van andere klanten. Berichten op onder meer Facebook, Twitter en Instagram met de hashtag #asseenonme worden op de website van de online moderetailer weergegeven, inclusief een link naar het product.
Het kanaal As Seen On Me maakt daarvoor gebruik van het platform Olapic. Dat stuurt de content naar een systeem waarin medewerkers van ASOS de foto handmatig aan een productpagina kunnen koppelen. Deze foto’s kunnen tevens toegevoegd worden aan de bewuste productpagina’s.
Olapic krijgt behalve een vast bedrag een percentage van de extra verkopen die het nieuwe kanaal genereert. “De e-commerce ervaring is sinds het ontstaan van internet nog niet erg sterk ontwikkeld en wij willen daar verandering in brengen”, zegt ceo en mede-oprichter Jose de Cabo.
Eerder plaatste de Amerikaanse kledingretailer Deb Shops al een social media feed op zijn webpagina. Deze feed toont content die afkomstig is van klanten van de winkel en verzamelt deze gegevens vanaf acht verschillende social media platformen.
Reacties 0