Marks & Spencer test laserlabels op groenten en fruit

Marks & Spencer start een pilot in Britse supermarkten waarbij de retailer groenten en fruit van een laserlabel voorziet. De technologie wordt eerst getest op sinaasappels.

De laserlabels zijn interessant omdat het vaak lastig is om de stickers op fruit te verwijderen, zegt senior agronoom Andrew Mellonie van Marks & Spencer. “Daarnaast kan het ontwerp van de stickers veranderen, waardoor telers met een voorraad onbruikbare stickers blijven zitten.” De pilot past volgens hem in het duurzaamheidbeleid van de retailer.

Bij het aanbrengen van een laserlabel verdwijnt een klein deel van het pigment van de oppervlakte van het product. Vervolgens wordt contrasterende vloeistof aangebracht, waarmee vrijwel elke vorm logo kan worden weergegeven. Daarbij worden natuurlijke producten gebruikt, waarbij de oppervlakte en binnenkant van het versproduct intact blijven.

Bekijk hier een video van de lasertechnologie.  

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!