Lowe zet augmented reality in op winkelvloer

Lowe voorziet zijn winkels in Toronto van een holoroom, waar klanten via augmented reality zien hoe producten in hun badkamer staan.

De zogenaamde home improvement simulator maakt gebruik van 3D- en augmented realitytechnologie om badkamers op ware grootte na te bouwen. Hierdoor kunnen consumenten producten die zij in de winkel tegenkomen plaatsen in een replica van hun badkamer.

“De technologie zorgt dat consumenten producten kunnen plaatsen in een digitale versie van hun badkamer, maar ook dat ze er in 3D doorheen kunnen wandelen”, aldus een woordvoerder van de keten. Door de Lowe-app te downloaden op hun eigen smartphone of tablet kunnen klanten de digitale versie van hun badkamer naar hun apparaat sturen en deze thuis nogmaals bekijken.

De holoroom is de eerste uitkomst van Lowe’s Innovation Lab, het ontwikkelcentrum van de retailer. Lowe heeft plannen om de holoroom in de toekomst uit te bouwen, zodat consumenten technologie ook kunnen toepassen voor hun woonkamer en keuken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!