Lowe voorziet zijn winkels in Toronto van een holoroom, waar klanten via augmented reality zien hoe producten in hun badkamer staan.
De zogenaamde home improvement simulator maakt gebruik van 3D- en augmented realitytechnologie om badkamers op ware grootte na te bouwen. Hierdoor kunnen consumenten producten die zij in de winkel tegenkomen plaatsen in een replica van hun badkamer.
“De technologie zorgt dat consumenten producten kunnen plaatsen in een digitale versie van hun badkamer, maar ook dat ze er in 3D doorheen kunnen wandelen”, aldus een woordvoerder van de keten. Door de Lowe-app te downloaden op hun eigen smartphone of tablet kunnen klanten de digitale versie van hun badkamer naar hun apparaat sturen en deze thuis nogmaals bekijken.
De holoroom is de eerste uitkomst van Lowe’s Innovation Lab, het ontwikkelcentrum van de retailer. Lowe heeft plannen om de holoroom in de toekomst uit te bouwen, zodat consumenten technologie ook kunnen toepassen voor hun woonkamer en keuken.
Lowe zet augmented reality in op winkelvloer
Gepubliceerd op 17 juni 2014 om 00:00
Reacties 0