Sapph opent eerste eigen winkel in Leiden

Het Nederlandse lingeriemerk Sapph opent binnenkort haar eerste eigen winkel in Leiden. Dat laat eigenaar Roland Kahn weten in de Volkskrant. “Het bedrijf krijgt zo een nieuwe ziel.”

Sapph ligt vooralsnog alleen bij grote warenhuizen en lingeriewinkels in de schappen. Daarnaast opende het merk sinds 2012 een reeks pop-up stores. De plannen voor eigen winkels werden destijds al aangekondigd door Kahn.

De winkelopening maakt onderdeel uit van een nieuwe strategie om Sapph uit de rode cijfers te krijgen. Eind vorig jaar bedroeg het negatief eigen vermogen van het lingeriemerk meer dan twee miljoen euro, waarna er in januari 2,5 miljoen extra vermogen in is gestoken.

Sapph gaat daarnaast met een nieuwe productlijn en ander logo voor een vrouwvriendelijker imago. Modellen in uitdagende poses maken plaats voor vrouwen in een alledaagse omgeving, aldus productmanager en designer Sasja Leenders. “Het aandacht om de aandacht zoeken werkt niet meer. Vrouwen herkennen zich er niet langer in.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!