Alibaba-dochter verkoopt ruimtereizen

Alibaba-dochter Taobao biedt in samenwerking met het Amsterdamse Space Expedition Corporation ruimtereizen aan. Dat meldt The Wall Street Journal.

Chinese consumenten betalen honderdduizend dollar voor een vlucht die hen honderd kilometer boven de aarde brengt. Daarmee is de ruimtere is de helft goedkoper dan bij Virgin Galatic, dat als grootste concurrent van Space Expedition Corporation (SXC) wordt gezien.

Meer dan dertig online shoppers hebben zich aangemeld, zegt vicepresident Wang Luye van Dexo Travel, de zakenparter van SXC. "Onze reizen naar de Noord- en Zuidpool konden ook op veel enthousiasme rekenen. We zijn overtuigd dat welgestelde avonturiers ook de ruimte willen veroveren." De eerste ruimtereis moet volgens haar volgend jaar plaatsvinden.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!