Primera, 12x technologie en de Closet S.O.S.

De toekomstvisie van Primera, een dozijn technologiesnufjes en een mobiele kledingkast kwamen afgelopen week voorbij op social media.

Primera is met ruim 450 winkels nu al de grootste franchiseketen van Nederland. Maar het plafond ligt pas boven de vijfhonderd filialen, zegt commercieel directeur Gert van Doorn in FaceRetail, een video-interviewserie van RetailTrends Media in samenwerking met Crossmarks. “Ons enige doel is dat onze ondernemers op de lange en korte termijn een goede boterham kunnen verdienen." 

In de wekelijkse rubriek 12X kwamen de laatste technologiesnufjes in retailland voorbij. Zo kunnen klanten van Sephora met behulp van augmented retality zowel in winkels als op mobiele devices cosmeticaproducten van de beautyretailer testen. Het gezicht van de shopper wordt via een camera geprojecteerd op een touchscreen.

Daarnaast de leukste advertenties van juni, een infographic van de online bestedingen van Nederlandse shoppers over het eerste kwartaal van 2014 en de productverpakking voor de WK-shirts van Nike.

Op Pinterest was aandacht voor de Closet S.O.S. die bij de opening van de derde Forever 21 winkel in Costa Rica werd geïntroduceerd. Snel een nieuwe outfit nodig? Dan bel je deze mobiele kledingkast.

De Franse supermarktketen Intermarché bindt op originele wijze de strijd aan met voedselverspilling. Intermarché koopt het fruit en groenten die niet aan de gebruikelijke esthetische eisen voldoen op bij de leveranciers op en start een campagne om deze ‘lelijke groenten en fruit’ te verkopen. De foodproducten worden in een apart deel van de supermarkt tegen een lagere prijs verkocht en krijgen hun eigen label en plek op de kassabon. Bekijk hier de video.

Verder onder meer visual merchandising van fashionretailer Joe Merino die in zijn Amsterdamse winkel herentruien in één model in 43 kleuren verkoopt en een conceptstore in Los Angeles met de opvallende naam ‘please do not enter’.

Volg RetailTrends Media op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!