La Redoute zoekt concurrentie met Wehkamp

La Redoute is een nieuwkomer op de Nederlandse markt om in de gaten te houden. Het Franse postorderbedrijf ondergaat momenteel een herstart als internationale webshop voor vrouwen van 30-plus, waarmee het onder meer een concurrent is geworden van Wehkamp. Dat valt te lezen in het zomernummer van EtailTrends.

Nederlandse consumenten komen sinds kort bij een Nederlandse versie van de webwinkel terecht, waarbij ze kunnen afrekenen met iDEAL. Daarnaast stuurt La Redoute een nieuwsbrief voor Nederlandse klanten en werft het affiliates via Daisycon en lokale fashionbloggers.

Het hoofdkantoor van La Redoute in de Benelux is gevestigd in het Belgische Steenput. Bij onze zuiderburen is de omzet al lang dalende, waardoor het lokale distributiecentrum inmiddels is opgeheven. Verder verdwijnen er een slordige dertienhonderd banen bij de etailer, die onlangs door het management is overgenomen van het Franse concern PPR.

De sanering is tegelijkertijd een herpositionering, om de concurrentie met wereldmerken als Zara en H&M te ontlopen. Doel is niet langer het marktleiderschap in Frankrijk te verdedigen, maar wereldwijd inzetten op de verkoop van kleding aan vrouwen van dertig jaar en ouder.

In EtailTrends 4 wordt dieper ingegaan op de herpositionering van La Redoute, dat inmiddels in meer dan honderd landen actief is. Ook is er aandacht voor het inventieve karakter van het Franse bedrijf en de rol van bloggers binnen het merk. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks zes EtailTrends en elf RetailTrends.

RetailTrends