FAME heeft geen langetermijnvisie

Entertainmentzaak FAME heeft geen idee hoe het winkelbedrijf er over vijf jaar uit ziet. Dat zegt eigenaar Arthur ter Braak in het zomernummer van RetailTrends. “Ik zie overal kansen. Een langetermijnvisie heb ik niet.”

In plaats van een eindplaatje in zijn hoofd te hebben, houdt Ter Braak liever ‘alle mogelijkheden open’. Na de doorstart met het voormalig zusterbedrijf van Free Record Shop in juli 2013, breidde FAME Plaza al uit met pop-up winkels in Schiedam, Spijkenisse, Tiel en Uden.

De eigenaar heeft nog enkele locaties op het oog om verder uit te breiden. Die liggen verspreid over het land, maar niet in grote steden. “Helaas, want een stad als Utrecht gilt om een FAME”, zegt Ter Braak. Hij krijgt daar echter niet de ruimte qua huuronderhandelingen, stelt hij. Zo wil hij geen contract voor vijf jaar of een bankgarantie afgeven. “Ik wil me niet vastleggen, want ik weet niet hoe de markt er over vijf jaar uitziet.”

Door zijn verleden bij Free Record Shop weet Ter Braak waar nog meer kansen liggen voor filialen. Er waren volgens hem genoeg steden waar de verdwenen entertainmentketen goed draaide. “Die locaties heb ik de afgelopen twee maanden bezocht om te bekijken waar we nieuwe winkels kunnen openen.”

Ter Braak vertelt in RetailTrends 7/8 meer over het succes achter FAME Plaza in Amsterdam en de pop-upwinkels en het verschil met Free Record Shop. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends