Fame heropend in kelder van Media Markt

Muziekwinkel Fame beschikt sinds zaterdag weer over zo’n zevenhonderd vierkante meter aan winkeloppervlakte. De nieuwe eigenaar Media Markt heeft de formule geopend in de kelder van zijn winkel in Amsterdam, onder de naam Fame powered by Media Markt.

De muziekwinkel blijft zijn eigen identiteit voeren, stelt voormalig eigenaar Arthur ter Braak, die Fame eerder dit jaar failliet verklaard zag worden. Hij blijft bij Fame betrokken en moet voor ‘beleving’ gaan zorgen binnen de elektronicawinkel. “Bij ons kun je soms toch een beetje een supermarktgevoel krijgen; alles netjes gespiegeld”, aldus vestigingsdirecteur Ricardo van Dijk in Het Parool.

Fame kan volgens Van Dijk iets wat Media Markt zelf niet kan. “Ze hebben ervaring en kennis.” Hij hoopt met Fame een concept in huis te hebben dat aansluiting vindt bij een groep klanten die de elektronicawinkel voorheen niet had.

Ter Braak is op zijn beurt blij verlost te zijn van winkelcentrum Magna Plaza, waar volgens hem geen Amsterdammer komt. Bovendien konden ze niet zoals in de Kalverstraat ‘vijftig keer per jaar optredens van artiesten in de zaak’ houden. “Deden we zoiets in Magna Plaza, dan kregen we gelijk klachten van andere ondernemers, of de muziek misschien een beetje zachter kon.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends