Mama opent naar verwachting in augustus haar eerste winkel in Spijkenisse. De winkel in tweedehands baby- en peuterspullen komt uit de koker van Arthur ter Braak, de voormalige eigenaar van platenzaak Fame.
Ter Braak zamelt voor de opening tweedehands spullen in, die na reiniging en restauratie in de winkel van ruim zevenhonderd vierkante meter worden verkocht. De voormalige eigenaren krijgen veertig procent van de omzet uitgekeerd. De initiatiefnemer noemt dat ‘een eerlijke prijs, zonder het gedoe van los verkopen op internet’.
De winkel in Spijkenisse krijgt volgens Ter Braak een hippe uitstraling en zal niet op een kringloopwinkel lijken. Beleving speelt net als bij Fame een sleutelrol in de winkel van Mama, zegt hij op RetailTrends. “Denk bijvoorbeeld aan een demonstratie van zwangerschapsyoga of een lezing van een verloskundige in Mama’s café.
Ter Braak trekt een aantal jaar uit om ervoor te zorgen dat het concept staat en de kinderziektes eruit zijn, maar wil op termijn winkels in bijvoorbeeld vijf grote steden openen. “Als je een concept eenmaal hebt uitgevonden, wil je het uitrollen ook.”
Lees op RetailTrends meer over het nieuwe concept van de voormalige Fame-eigenaar.
Reacties 0