Mall of the World en Eataly in Milaan

Het grootste winkelcentrum ter wereld en de megafoodstore van Eataly in Milaan kwamen afgelopen week langs op social media.

Eataly heeft eerder dit jaar een megafoodstore geopend in Milaan. De formule laat zich omschrijven als een kruising tussen een supermarkt en foodmarkt. De winkel in Milaan heeft drie verdiepingen. De etages vormen zich als open balkons naar het midden van de winkel. Daar staat een piano, die in de weekenden wordt bespeeld door diverse muzikanten die een echte Italiaanse sfeer creëren voor de shoppers.

In de wekelijkse rubriek 12x afgelopen vrijdag aandacht voor verlaten winkelcentra. Niet alle Amerikaanse malls worden druk bezocht, zo blijkt uit de fotoserie. Onder meer de vervallen winkelcentra Dixie Square Mall, Rolling Acres Mall en Randall Park Mall spreken tot de verbeelding.

Verder op Facebook ‘strip commerce’ van Marisa Lingerie, opvallende bannering van McDonald’s in Den Haag en de covers van de zomernummers van RetailTrends en EtailTrends.

Retailers kunnen in de strijd om de online shopper met gamification de beleving in hun fysieke winkels vergroten, stelt Bart Hufen van applied gamebureau BrandNewGame in RetailTrends. Ze kunnen volgens hem de kracht van games vaak niet plaatsen of denken ten onrechte dat het alleen voor kinderen is. “Maar voor volwassenen is de fun net zo groot. Weet je die binnen een langjarige strategie te vinden, dan heb je een erg sterk middel in handen.” Op Pinterest zijn video's te vinden van de gameful experience van McDonald’s Happy Table en MeatPack.

Dubai heeft plannen onthuld voor 's werelds eerste indoor stad met het grootste winkelcentrum ter wereld. Mall of the World moet 450 hectare beslaan en jaarlijks honderdtachtig miljoen shoppers trekken. Het gebied dat wordt overkoepeld door een inschuifbaar glazen dak, blijft dankzij climate controle koel in de zomermaanden waarin de temperatuur kan stijgen tot vijftig graden Celsius. 

Daarnaast op Pinterest onder meer een hangende tuin in de New Yorkse flagshipstore Melissa, een infographic met de mogelijkheden van een marketeer om een doelgroep op Facebook op te bouwen en hoe het verhaal achter een product voor mooie visual merchandising zorgt. 

Volg RetailTrends Media op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!