Phone House sluit vijftig winkels

Phone House voert een reorganisatie door als gevolg van zijn transitie naar een omnichannel formule. De Nederlandse telecomretailer schrapt vijftig filialen en circa tweehonderd fulltime arbeidsplaatsen. Dat heeft het dochterbedrijf van Carphone Warehouse dinsdag bekendgemaakt.

Phone House heeft de winkelspreiding en het rendement van zijn ruim tweehonderd winkels tegen het licht gehouden, om de verhouding tussen offline en online winkelen meer in evenwicht te brengen. “Dat er hierdoor arbeidsplaatsen komen te vervallen en winkels samengaan of sluiten is hiervan een pijnlijk, maar logisch gevolg”, aldus managing director Eric-Jan Doorenbosch.

Door de reorganisatie verdwijnen zo’n 160 fulltime arbeidsplaatsen in de winkels en veertig op het hoofdkantoor. Welke winkels dichtgaan kan Phone House vooralsnog niet zeggen. Over circa zes weken wil de retailer daar meer duidelijkheid over geven, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

Per saldo sluiten er volgens Doorenbosch slechts vijf winkels, omdat er nog steeds winkels worden geopend als onderdeel van de samenwerking met Media Markt. Elke winkel van de elektronicaketen krijgt een telecomafdeling die door Phone House wordt bestuurd en ontwikkeld. Daarnaast zijn inmiddels vijf Samsung Experience Stores geopend, die door Phone House worden geëxploiteerd. Die samenwerking heeft echter geen gevolgen voor het winkelbestand, liet ceo retail Bert van Dam van Carphone Warehouse in het maartnummer van RetailTrends weten.

Phone House zet daarnaast meer in op samenwerking met online kanaal Typhone, dat in 2008 werd overgenomen. Zo wordt managing director Edgar Hofstee behalve cco van Phone House ook verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van de telecomretailer.

De reorganisatie bij Phone House valt samen met de fusie van moederconcern Carphone Warehouse met de Britse elektronicaretailer Dixons. Het fusiebedrijf gaat verder onder de naam Dixons Carphone.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!