KFC-moeder blijft groeien

Fastfoodgigant Yum! Brands heeft zowel zijn omzet als winst in het tweede kwartaal fors zien toenemen. De omzet van het moederconcern van KFC, Pizza Hut en Taco Bell nam met tien procent toe naar 3,2 miljard dollar (2,37 miljard euro). De winst kwam negentien procent hoger uit op 334 miljard dollar. In het eerste kwartaal noteerde Yum! Brands al vergelijkbare groeicijfers.

De groei wordt grotendeels veroorzaakt door de opening van bijna driehonderd nieuwe restaurants, veelal in opkomende markten. De identieke omzet nam zowel bij KFC als Taco Bell met twee procent toe, terwijl Pizza Hut een daling van drie procent noteerde.

De identieke omzet van de ketens in China groeide in het tweede kwartaal met vijftien procent. In totaal stegen de verkopen van de Chinese divisie van Yum! Brands met 21 procent. Mede vanwege deze groei opent de fastfoodgigant dit jaar zo’n zevenhonderd winkels in China, stelt ceo David Novak. Buiten China is het concern op weg om dit jaar een recordaantal van 1250 nieuwe winkels te openen. Yum! Brands beschikt momenteel over meer dan veertigduizend vestigingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!