Albert Heijn haalt bekritiseerde guacamoledip uit het schap

Albert Heijn schrapt zijn eigen guacamoledip binnen enkele weken uit zijn assortiment. De dip bevat slechts 0,7 procent avocadopoeder in plaats van echte avocado en stond daarom op de ‘Wall of Shame’ van de Consumentenbond. Voor de verklaring dat het gaat om een dip in plaats van echte guacamole, kreeg AH bijna zesduizend stemmen tijdens de ‘Kletsmajoor-verkiezing’ van de organisatie.

“Met de campagne Kletspraatjes voeren wij al anderhalf jaar samen met consumenten actie tegen de marketingtrucs van fabrikanten”, aldus directeur Bart Combée van de Consumentenbond. Het nieuws dat Albert Heijn naar aanleiding van zijn eigen nominatie stappen zet, stemt Combée tevreden.

Ook Healthy People en Rivella zijn genomineerd voor de Kletsmajoor Award. In de vruchtdrank met blauwe bosbes en framboos van het eerstgenoemde merk zit voornamelijk witte druivensap en slechts een beetje bessen- en frambozenpuree. Het druivensap zou een ‘uitstekende smaakdrager’ zijn. Rivella ontving zijn nominatie voor de woorden ‘met natuurlijk ingrediënten’ op zijn verpakking, terwijl er in het drankje ook drie synthetische zoetstoffen zitten. De fabrikant stelt dat er daarom niet ‘met alléén natuurlijke ingrediënten’ op staat.

RetailTrends