Webwinkels de dupe van bankstoringen

Rabobank kampte woensdag en donderdag met een storing bij internetbankieren, waardoor klanten niet met iDEAL konden betalen. Webwinkels als bol.com zijn daar de dupe van, omdat de helft van de klanten met iDEAL betaalt, zegt een woordvoerder van de Nederlandse etailer. “En Rabo-klanten zijn de grootste groep iDEAL-gebruikers.

Hoe groot de schade bij bol.com is, kan de woordvoerder niet zeggen. Zo kunnen klanten kiezen voor een andere betaalwijze of op een later moment terugkomen om de transactie af te ronden. “Hoe groot de groep is die afhaakt, weten we niet.”

In het afgelopen half jaar waren er meer dan 250 storingsdagen bij Nederlandse banken, meldt de website Allestoringen.nl. In heel 2013 lag dat aantal nog op zo’n 190 dagen. Dit jaar loop Rabobank voorop met 28 dagen waarop internetbankieren deels of helemaal plat lag. ABN AMRO kende in de eerste zes maanden 23 storingsdagen, ING 25 en SNS Bank vier.

De storingen worden bijna altijd veroorzaakt door interne problemen, stelt directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org. “Banken hebben hun systemen niet op orde en dat heeft alles te maken met geld en prioriteiten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!