Wehkamp ontkent terugtrekking om conversiepixel

De nieuwe conversiepixel van Beslist.nl is niet de reden dat Wehkamp tienduizend producten van de prijsvergelijkingssite heeft gehaald. Dat laat een woordvoerder van Wehkamp weten aan Twinklemagazine.nl. “Ons besluit hangt samen met iets anders, dat Beslist.nl al heeft doorgevoerd, iets technisch”, stelt hij.

Emerce meldde vrijdag dat Wehkamp eenderde van zijn assortiment had teruggetrokken uit verzet tegen het nieuwe betaalmodel van Beslist.nl. De prijsvergelijker laat aangesloten webwinkels niet langer betalen voor kliks naar hun site, maar voor de gerealiseerde verkopen. Daarvoor moeten de etailers een conversiepixel op de website plaatsen die alle transacties inzichtelijk maakt voor Beslist.nl.

Wehkamp is net als andere spelers als Fonq.nl, Coolblue en bol.com niet blij met die pixel, aldus de zegsman. De terugtrekking van eenderde van zijn aanbod staat daar echter los van. “Het is niet zo dat we die producten van Beslist.nl hebben gehaald om aan hen en de rest van de wereld onze onvrede te laten blijken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!