Alternate.nl heeft al zijn producten van vergelijkingssite Beslist.nl gehaald. De tarieven van het platform zijn te veel gestegen, zegt marketingcoördinator Rob Verheij tegen Emerce.
De vergelijkingssite voerde eerder deze maand een nieuw betaalmodel in, dat uit een vernieuwd cost per clicks-account bestaat. Daarnaast werkt het platform met een cost per sale-model voor de verkopen die via het platform worden gerealiseerd.
Alternate.nl heeft de kosten van Beslist.nl zien verdubbelen, terwijl de conversie gelijk bleef. “Het tarief is voor ons simpelweg te hoog om nog rendabel te kunnen adverteren", aldus Verheij.
Het verdienmodel van Beslist.nl kan al langer op kritiek van retailers rekenen. Vorig jaar voerde de vergelijker een ander betaalmodel in, waarbij webwinkels niet langer voor kliks maar voor de gerealiseerde verkopen afrekenden. Daarvoor moesten ze een conversiepixel plaatsen, die Beslist.nl inzicht gaf in de transacties. Onder meer Fonq.nl, Coolblue, bol.com en Wehkamp waren daar niet blij mee. Online marketingmanager Jeremiah Albinus van Fonq.nl noemde de pixel een machtsgreep. “Ze willen van iedere aangesloten winkel in Nederland de diepste details zien."
Reacties 0