De vernieuwde app PLUX moet als extra verkoopkanaal een digitaal verlengstuk van fysieke winkels worden. “Dit is een platform waarmee de Nederlandse retail direct contact met de consument heeft”, zegt directeur Arjen de Koning van lanceringspartner Paradigit tegen Emerce. In de app kunnen consumenten producten kopen, aanbiedingen ontvangen, hun klantenkaarten opslaan en folders lezen. Zij bepalen daarbij zelf welke informatie zij ontvangen via hun PLUX-account.
Computerretailer Paradigit is de eerste aanbieder in de vernieuwde versie van de app PLUX. In de komende weken sluiten boekhandels Libris en Bladzijde en fietsenwinkelketen Bike Totaal zich aan bij de app. Daarnaast is Paradigit met nog twintig retailers in een vergevorderd stadium. “Van alle branches willen we de marktleider uitnodigen en anders de nummer twee”, aldus De Koning. Voor horeca en fashionspelers is de app direct open voor belangstellenden.
Deelnemende winkels wijzen klanten in de winkel op het bestaan van PLUX. Daarnaast nemen zij iedere maand speciale acties in hun folders op voor gebruikers van de app. Dit kunnen ook onderlinge aanbiedingen zijn. Zo kunnen klanten van Paradigit bijvoorbeeld boekaanbiedingen van Libris ontvangen. Deze kunnen zij vervolgens afhalen bij een van diens tweehonderd winkels.
Shoppers kunnen met PLUX winkels en producten zoeken maar ook items scannen. “In Mijn PLUX sla je persoonlijk gegevens op. De klant bepaalt zelf welke informatie hij daar in zet en, zodoende, welke informatie naar hem toekomt”, zegt De Koning. De app verschijnt in eerste instantie alleen op iOS-besturingssystemen. Wanneer de Androidversie verschijnt is nog onduidelijk.
Reacties 0