Twitter rolt koopknop uit

Twitter is samen met vier partners gestart met het testen van een koopknop in tweets. In eerste instantie is de functie beschikbaar voor een klein aantal Amerikaanse gebruikers, maar dat aantal zal steeds verder groeien. Dat heeft de sociaalnetwerksite maandag bekendgemaakt.

In juli lekte tweets van Fancy met daarin een knop ‘Buy now’ al uit. De shopping app is met webwinkels Gumroad, Musictoday en Stripe geselecteerd voor de eerste tests, waarna meer partners zullen volgen.

Gebruikers van Twitter kunnen een aankoop met behulp van de koopknop in een paar klikken afronden. Wanneer ze op de knop klikken krijgen ze meer productinformatie en moeten ze hun leveringsvoorkeur en betalingsgegevens doorgeven. Wanneer die gegevens zijn goedgekeurd wordt de bestelling direct naar de verkoper verzonden.

Facebook heeft zijn eigen directe koopknop onlangs al geïntroduceerd. Gebruikers kunnen producten die in hun tijdlijn via advertenties en posts worden weergegeven kopen, zonder daarbij Facebook te verlaten. De extra optie moet retailers helpen extra omzet te vergaren via het sociale medium.

Bekijk de introductievideo van Twitter op onze Facebookpagina.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends