Made.com voorziet producten van NFC

Online meubelwinkel Made.com heeft alle producten in zijn fysieke showroom uitgerust met een NFC-tag. Bezoekers kunnen daardoor ook via hun smartphone informatie verkrijgen over de getoonde artikelen.

Made.com is daarmee naar eigen zeggen een van de eerste retailers die profiteert van de nieuwe iPhone die volledig is ingericht voor NFC-technologie. “De aankondiging van Apple stelt ons in staat om de merkinteractie met onze klanten te verhogen”, aldus countrymanager Annabel Kilner van Made.com in Groot-Brittannië.

Eerder gaf de etailer consumenten tijdens hun bezoek aan de Londense winkel al een tablet mee die hen informatie geeft over de artikelen. De tablet maakt verbinding met de producten via de technologie CloudTags, waarna productspecificaties worden getoond. Vijf op de tien klanten van Made.com maakt gebruik van de tablets, aldus de meubelwinkel.

Na een bezoek mailt 21 procent van de bezoekers een lijst met producten naar zichzelf en 41 procent bekijkt daarna nog de collectie in de webwinkel van Made.com. Daarnaast ziet de etailer een stijging van de gemiddelde orderwaarde van vijftien procent. Made.com is inmiddels ook op de Nederlandse e-commercemarkt actief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!