RetailRookies: Yoghurt Barn en Colori

Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van RetailTrends Media verschijnt in RetailTrends 9 een serie over tien jonge spelers die het retaillandschap de komende jaren extra kleur gaan geven. Vandaag op RetailNews aandacht voor Yoghurt Barn en Colori.

Yoghurt Barn wil met zijn foodconcept het gevoel van het boerenland naar de Randstad brengen. “Een plek in een drukke stad waar mensen tot rust kunnen komen”, aldus medeoprichter Wouter Staal. Daarnaast moet het mede door het personeel fijn zijn om een vestiging van Yoghurt Barn in Utrecht of Amsterdam te bezoeken. “Dat zijn ze in de Randstad namelijk niet gewend.”

Consumenten kunnen bij de foodformule terecht voor verschillende soorten yoghurt, maar ook koffie, high tea, brunch en een picknick. Staal mikt volgend jaar op zes tot acht nieuwe vestigingen in Randstedelijke gebieden. Ook Duitsland past in het expansielijstje, aldus Staal. “Ik ben en echte merkenbouwer. En niets is leuker dan te bouwen aan je eigen merk.”

Het kleurrijke schoenenmerk Colori houdt het even bij de huidige vier winkels in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Breda. “Deze winkels bieden volop mogelijkheden voor groei”, vindt medeoprichter Alice Kwaaitaal. Daarnaast zijn er nog veel ideeën op het gebied van collectie en merchandising en de webshop. “En we maken collecties voor derden, zoals kledingzaken en andere schoenenwinkels die een deel van onze collectie voeren. Ook dat onderdeel van onze business groeit.”

Over de omzet van Colori is ze niet ontevreden, hoewel het nog onvoldoende is om aan de ambitie van beide oprichtsters te voldoen. De huidige omzet is in ieder geval voldoende om zwarte cijfers te schrijven. De webshop is goed voor circa vijftien procent van de omzet, zegt medeoprichter Emilie Huber. “We zijn een jong merk met een monobrandwebshop. Online groeit mee met de rest van ons bedrijf.”

In het jubileumnummer van RetailTrends vertellen tien RetailRookies over hun onderneming en strategie. Naast Yoghurt Barn en Colori komen Graaggedaan.nl, The Fixables, Mud Jeans, STACH food, Hutspot, De Schoenenfabriek, Leapp en Bilder & De Clercq aan het woord. Het jubileumnummer van RetailTrends verschijnt samen met EtailTrends 5. Klik hier voor informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Reacties