'High traffic-locaties van Yoghurt Barn hebben het zwaar'

High traffic-locaties van Yoghurt Barn draaien nog niet de omzet van voor de lockdown. Het gaat onder meer om vestigingen op Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal. "Daar zitten we op een derde van de omzet", zegt eigenaar Wouter Staal tegen RetailTrends. 

Sommige locaties draaien boven de honderd procent like-for-like-omzet. "Dat gaat goed. Een aantal vestigingen schommelen een beetje op driekwart van de omzet." Dat high trafficlocaties achterlopen heeft volgens Staal te maken met het feit dat het aantal reizigers nog niet op niveau is van voor de coronacrisis. 

Naast dat de omzet nog niet overal op niveau is, ondervindt Yoghurt Barn ook hinder van de huidige coronagolf onder jongeren. "Onze medewerkers bevinden zich precies in die leeftijdscategorie. Afgelopen weekend moesten vier vestigingen dicht, aangezien er 25 man personeel in quarantaine zat."

Yoghurt Barn kondigde afgelopen woensdag aan zijn naam te veranderen in YB. Lees later vandaag op RetailTrends waarom de horecaketen hiervoor kiest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!