De Amerikaanse winkelketen Macy’s start naar eigen zeggen met de grootste uitrol van beacontechnologie in de retail tot nu toe. Na een pilot tijdens de feestdagen van vorig jaar in zijn flagshipstores in New York en San Francisco, worden nu alle circa achthonderd Amerikaanse winkels van de technologie voorzien. Macy’s werkt daarvoor samen met de app Shopkick.
Bij de uitrol worden zo’n vierduizend zogenoemde shopBeacons opgehangen in verschillende afdelingen van de winkels. Deze kastjes, die gebruikmaken van de iBeacon-technologie van Apple, maken het mogelijk dat Macy’s persoonlijke aanbiedingen kan sturen naar klanten die erlangs lopen. Daarnaast kan de technologie ingezet worden voor aanbevelingen en beloningen.
De implementatie van de kastjes wordt naar verwachting nog het begin van deze herfst afgerond, waarna het systeem kort daarna in gebruik wordt genomen. In eerste instantie krijgen klanten overal dezelfde aanbiedingen te zien, maar vanaf volgend jaar wil Macy’s de berichten per afdeling op maat aanbieden.
Vorige week maakte Delhaize al bekend in tien Belgische supermarkten de starten met beacontechnologie. De Belgische retailer werkt daarvoor samen met promotie-app myShopi en Coca-Cola.
Reacties 0