DEEN breidt webshop uit met dkw-producten

Supermarktketen DEEN voegt droge kruidenierswaren toe aan zijn online assortiment. “Binnen nu en enkele weken gaat de dkw-shop live”, zegt directeur Leendert van Eck tegen Distrifood.

Momenteel beschikt de website van DEEN alleen over bezorgdiensten voor bloemen, wijnen en cadeaukaarten. Daarnaast heeft de supermarktketen een afhaalservice voor allergieproducten, vlees en vis en taart en gebak. De nieuwe producten die online worden verkocht zijn ‘de moeilijke boodschappen’, zegt Van Eck. “Zware en grote producten, zoals frisdranken, bier en toiletpapier.” Versproducten worden volgens hem nog niet aan de webwinkel toegevoegd.

De dkw-producten worden in bepaalde postcodegebieden gratis thuisbezorgd. Klanten uit andere regio’s moeten de producten zelf afhalen.

DEEN lanceerde onlangs al een eigen applicatie voor smartphones. De webshop wordt daaraan gekoppeld, maar nog niet dit jaar. “We rollen het net als onze webshops stap voor stap uit, zodat we een foutloos functionerend systeem hebben”, aldus Van Eck.

De webwinkel van DEEN werd eerder deze maand in de strijd om de titel ‘Beste Webshop van Nederland’ verkozen tot beste websuper van Nederland, door Albert Heijn te verslaan. DEEN scoorde op alle aspecten, zoals assortiment, levering en prijs-kwaliteitverhouding, een acht of hoger.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends