The Cloakroom begint aan internationale expansie

De Nederlandse personal shoppingservice The Cloakroom heeft zijn eerste kantoor in Denemarken geopend. Vanuit de showroom in het centrum van Kopenhagen wordt de landelijke markt bediend met een Deense website. Dat laat medeoprichter en eigenaar Asbjørn Jørgensen weten aan RetailNews.

Jørgensen heeft evenals zijn medeoprichter Kasper Brandi Petersen een Deense achtergrond. Hun ambitie reikt echter verder dan uitbreiding naar Denemarken, zegt Jørgensen. “Binnenkort openen we ook kantoren in België, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.”

The Cloakroom ging in mei 2013 van start in Amsterdam, met als doel mannen te kleden met behulp van personal shoppers. Daarvoor dient de klant zich online te registeren en een quiz te doorlopen, waarna de personal shopper telefonisch contact opneemt. Naar aanleiding van die informatie stuurt The Cloakroom een box met meerdere items op. Kleding die de klant niet wil kopen, kan kosteloos worden geretourneerd.

Inmiddels zijn er meer dan dertigduizend accounts aangemaakt, laat Jørgensen weten. Eerder dit jaar trok de retailer groeikapitaal aan om internationale groei te realiseren. Zo legden voormalig topman Kees Koolen van Booking.com, Connect Ventures en Hein Pretorius gezamenlijk 1,2 miljoen euro in. “Onze doelstelling is om de meeste klantvriendelijke retailer van Europa te worden.”

RetailTrends