De Nederlandse personal shopping service The Cloakroom heeft groeikapitaal aangetrokken om internationale groei te realiseren. Voormalig topman Kees Koolen van Booking.com, Connect Ventures en Hein Pretorius leggen gezamenlijk 1,2 miljoen euro in. Dat laat oprichter Asbjørn Jørgensen weten in De Financiële Telegraaf.
The Cloakroom wil uitgroeien tot een Europese speler. Momenteel bedient het modebedrijf duizend klanten per maand. “We zien een maandelijkse groei van dertig procent”, aldus Jørgensen.
Het concept helpt klanten met het uitkiezen van kledingstukken op basis van de antwoorden op een online quiz, het social media-profiel van de klant en een telefonisch consult of afspraak in de winkel in Amsterdam. Klanten krijgen een box met duizend euro aan kleding opgestuurd. Daarvan koopt de klant gemiddeld vier producten, goed voor zo’n driehonderd euro.
The Cloakroom werd elf maanden geleden opgericht en draait al winst, stelt de oprichter. Winst maken heeft echter geen prioriteit, aldus Jørgensen. “Ons doel is om het bedrijf uit te breiden.”
Reacties 0