'Zondagbezorging bezorgt webwinkels extra omzet'

Veel online shoppers kopen producten alsnog in de fysieke winkel, als webwinkels niet op zondag leveren. Dat zegt commercial director parcels en e-commerce Carlos Mendes Aguiar tijdens het congres Shopping Today. “Ze klikken op zaterdag het scherm weg en gaan het in de winkel kopen.”

Onder meer Coolblue, de webwinkels van BAS Group en Bax-shop bezorgen sinds afgelopen zomer in samenwerking met PostNL hun pakketjes ook op zondag. De stap is volgens de logistiek dienstverlener niet gezet om de ‘hitrate’ te verhogen. “Die ligt na twee pogingen aan huis al op 98 procent”, aldus Aguiar.

Door de zondag te ontsluiten zorgt PostNL er volgens hem simpelweg voor dat bestellingen ook in de laatste veertien procent van de week te ontvangen zijn. Eerder dit jaar startte het bedrijf al met avondbezorging. Vijftien procent van de bestellingen bij fonQ.nl wordt inmiddels op dinsdag- of donderdagavond bezorgd, laat ceo Patrick Kerssemakers weten.

Aguiar maakte verder bekend dat de pilot met pakketautomaten in Almere is afgerond en geëvalueerd. PostNL komt binnenkort met meer nieuws over hoe het bedrijf daar in Nederland mee doorgaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!