Consumentenbond laakt cadeaubonnenbeleid

Een op de vijf Nederlandse consumenten heeft moeite met het inwisselen van een cadeaubon. Dat concludeert de Consumentenbond na onderzoek onder 2300 consumenten.

Cadeaubonnen hebben volgens de bond vaak zoveel beperkingen dat de bon niet of niet naar tevredenheid gebruikt kan worden. Vooral de geldigheidsduur zorgt voor verwarring. Als voorbeeld wijst de Consumentenbond naar sommige Lekker Weg-bonnen van HEMA, die slechts enkele maanden geldig zijn omdat het volgens de retailer een ‘unieke korting’ betreft.

Wanneer consumenten de bon op tijd denken in te leveren, stuiten ze volgens de bond op andere hindernissen. Zo is het aantal winkels dat bonnen als de Fashioncheque of Nationale Bloemenbon accepteert beperkt, of geldt in het geval van de Bijenkorf Giftcard en V&D Cadeaukaart de bon niet voor het totale assortiment. Daarnaast brengen sommige aanbieders na verloop van tijd kosten in rekening voor het behouden van het saldo.

De Consumentenbond wil dezelfde voorwaarden voor alle cadeaubonnen invoeren. Daarvoor is de organisatie naar eigen zeggen in gesprek met negen uitgevers van cadeaukaarten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!