Dunkin' Donuts introduceert nieuw bestelsysteem

Dunkin’ Donuts lanceert op korte termijn een mobiel bestelsysteem, waarmee klanten bestellingen kunnen plaatsen en afrekenen op hun smartphone. Vervolgens kunnen zij deze afhalen in een vestiging naar keuze.

De zogenaamde click-and-collecttechnologie wordt gedurende het vierde kwartaal van dit jaar getest door de keten. Wanneer de pilot succesvol verloopt wordt de dienst begin volgend jaar toegevoegd aan de bestaande app.

De nieuwe dienst moet het bestel- en afhaalproces versnellen en meer gemak bieden, aldus Scott Hudler van Dunkin’ Donuts. “Daarnaast stroomlijnt het de processen binnen onze restaurants.”

Dunkin' Donuts is opgericht in 1950 en telt wereldwijd bijna elfduizend restaurants in 33 landen. Tussen 1997 en 2000 beschikte Dunkin' Donuts over vestigingen in Utrecht, Amsterdam, Haarlem, Amstelveen en Schiphol. Doordat er onvoldoende investeerders waren, moesten deze restaurants hun deuren sluiten. De foodketen wil opnieuw vestigingen in Nederland openen.  Een terugkeer naar ons land is volgens de retailer logisch vanwege het succes in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Met de stap naar Nederland hoopt Dunkin' Donuts zijn positie in Europa te verstevigen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!