AH maakt Nederlandse winkels Vlaamser

Albert Heijn voert in zijn Nederlandse vestigingen en online steeds meer producten van Belgische leveranciers. Zowel de 23 winkels bij onze zuiderburen als de Nederlandse supers worden steeds Vlaamser, zegt een woordvoerder in De Financiële Telegraaf.

Zo bouwde de supermarktketen het assortiment in ons land uit met Belgische producten. Daarbij gaat het om artikelen die in België in de smaak vallen en waar Nederlandse klanten om vroegen, zoals literflessen Belgisch bier en Brugse kaas. “In 36 Nederlandse winkels in de grensstreek zijn tweehonderd Belgische producten toegevoegd”, aldus de woordvoerder. Daarnaast is de Nederlandse webwinkel van AH uitgebreid met zeshonderd Belgische artikelen.

Het Zaanse supermarktconcern opende drie jaar geleden zijn eerste vestiging bij onze zuiderburen. In 2016 beschikt AH er volgens Rabobank-analist Patrick Roquas over een marktaandeel van drie procent. De supers trekken veel Belgische klanten omdat de keten dankzij inkoopvoordelen en een hoge efficiëntie vrijwel de goedkoopste is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!