Albert Heijn heeft maandag via een gedicht in landelijke kranten gereageerd op de ophef rond Zwarte Piet. De supermarktketen laat daarin weten dat het bericht dat Zwarte Piet verbannen is uit de winkels niet juist is.
Albert Heijn maakte vorige week bekend in zijn marketinguitingen geen gebruik meer te maken van beeltenissen van de traditionele Zwarte Piet. Zowel in de winkelcommunicatie als in tv-campagnes speelt hij geen rol richting het sinterklaasfeest.
Zwarte Piet ligt echter nog ‘volop’ in de schappen, zegt de Zaanse keten nu. ‘Wij vinden je in zwart en andere kleuren reuze, maar laten aan heel Nederland de keuze’, luidt de laatste zin van het gedicht.
Op Twitter werd opgeroepen om de supermarktketen links te laten liggen vanwege de ‘ban’. Klanten die Albert Heijn boycotten blijven volgens marketingdeskundige Paul Moers in de toekomst ‘wellicht hangen’ bij de alternatieve supermarkt, waardoor de Zaanse keten marktaandeel kan verliezen. Zowel Jumbo als Plus lieten onder meer weten geen aanpassingen door te voeren in hun reclame-uitingen.
Bekijk de volledige advertentie van Albert Heijn op onze Facebook-pagina.
Reacties 0