La Place introduceert eigen klantenkaart en app

La Place heeft naar eigen zeggen als eerste Nederlandse foodservicebedrijf een loyaliteitsprogramma met een kaart en app gelanceerd. Met La Place Extra’s krijgen klanten bij ieder bezoek iets extra’s, zoals een gratis kop koffie of refill of korting op een maaltijd.

Klanten van de restaurantketen hoeven niet voor het extraatje te sparen. Zij moeten zich alleen aanmelden via de app, waar onder meer een digitale kaart in zit. Klanten zonder smartphone kunnen online of in de filialen een kaart aanvragen. Naast de extra’s krijgen klanten ook persoonlijke berichten via app of e-mail over andere couponaanbiedingen en recepten en met informatie over goede en verantwoorde voeding.

De opzet van het loyaliteitsprogramma is volgens senior manager marketing en e-commerce Kim Kleine Staarman het gevolg van uitgebreid onderzoek naar het aankoopgedrag van zijn gasten. Daaruit kwam naar voren dat ze geïnteresseerd zijn in beloningen voor loyaliteit, maar dat ze sceptisch staan ten opzichte van traditionele spaarprogramma’s. “Wij willen onze gasten direct belonen, zonder hen te laten sparen”, zegt zij.

Reacties 3


Barbara Dijkhuizen Koot 10 sep, 14:38

Sinds Laplace weer open is wordt de extra niet verwerkt. Krijg wel de korting, maar geen nieuwe extra en ook geen koffiepunten. Al 4 misgelopen. Wel kan ik schijnbaar voor altijd het 2de taartje voor de helft van de prijs krijgen. Kan dit worden verholpen?


Ger Voorn 29 jan, 16:24

De afgelopen drie keer dat wij bij La place kwamen, met de klantenkaarten, is er geen enkele korting of verrassing afgegeven.
Worden we in de maling genomen?


Frans Jonkers 18 aug, 15:13

Vreemd dat men wel vraagt of je klantenkaart hebt maar niet of je een klantenkaart wil hebben. K9mregelmatig bij la place maar vandaag voor het eerst gevraagd of ik klantenkaart heb

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!