La Place heeft naar eigen zeggen als eerste Nederlandse foodservicebedrijf een loyaliteitsprogramma met een kaart en app gelanceerd. Met La Place Extra’s krijgen klanten bij ieder bezoek iets extra’s, zoals een gratis kop koffie of refill of korting op een maaltijd.
Klanten van de restaurantketen hoeven niet voor het extraatje te sparen. Zij moeten zich alleen aanmelden via de app, waar onder meer een digitale kaart in zit. Klanten zonder smartphone kunnen online of in de filialen een kaart aanvragen. Naast de extra’s krijgen klanten ook persoonlijke berichten via app of e-mail over andere couponaanbiedingen en recepten en met informatie over goede en verantwoorde voeding.
De opzet van het loyaliteitsprogramma is volgens senior manager marketing en e-commerce Kim Kleine Staarman het gevolg van uitgebreid onderzoek naar het aankoopgedrag van zijn gasten. Daaruit kwam naar voren dat ze geïnteresseerd zijn in beloningen voor loyaliteit, maar dat ze sceptisch staan ten opzichte van traditionele spaarprogramma’s. “Wij willen onze gasten direct belonen, zonder hen te laten sparen”, zegt zij.
Barbara Dijkhuizen Koot 10 sep, 14:38
Ger Voorn 29 jan, 16:24
Frans Jonkers 18 aug, 15:13