Bruna komt met nieuwe winkelconcepten

Bruna ontwikkelt een aantal nieuwe winkelconcepten om beter aan te sluiten bij het veranderende klantgedrag. “Binnen enkele maanden starten pilots in enkele eigen winkels”, laat een woordvoerder van de winkelketen weten aan RetailNews.

Klanten verwachten tegenwoordig een bredere beleving en service van een hoog niveau, merkt Bruna. Daarom worden de pilotwinkels binnen het nieuwe concept meer toegespitst op de locatie en behoefte van de klant. “Een klant verwacht van een Bruna op het station wat anders dan van een vestiging in een dorp”, aldus de woordvoerder.

Zowel het assortiment als de winkelinrichting worden meer afgestemd op de locatie. “In bijvoorbeeld een stationswinkel wil een klant snel een keuze kunnen maken en snel kunnen afrekenen. Dat gaan we beter faciliteren.” De lancering van de nieuwe winkelconcepten staat volgens haar los van de rode cijfers waarin de winkelketen verkeert. Het resultaat wordt nu nog gedrukt door recenteinvesteringen, stelt ze. Zo zijn de kassasystemen gemoderniseerd en worden alle winkels voorzien van wifi. “Voor 2015 verwachten we weer winst te maken.”

Bruna is ook intern bezig met een koerswijziging. De keten kan naar eigen zeggen te weinig aandacht besteden aan zijn strategie en houdt zich te veel bezig met operationele diensten. Daarom wordt alles wat geen kernactiviteit is, uitbesteed. Dat geldt bijvoorbeeld voor zestig van de honderd banen op het hoofdkantoor. Daarnaast wil Bruna de winkels gaan bevoorraden via één logistieke partner. In sommige gevallen gebeurt dat nu door 24 logistieke dienstverleners. Om de risico’s te spreiden worden de mogelijkheden onderzocht om de organisatie in vijf aparte bv’s onder te brengen. Zo zouden de holding, de 35 eigen winkels, de zeventien stationswinkels, de webwinkel en de ruim driehonderd franchisewinkels in een eigen bv terechtkomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!