Twitter biedt koopknop begin 2015 breed aan

Twitter rolt zijn directe koopknop in het eerste kwartaal van 2015 uit en wordt daarmee een e-commerceplatform. Dat meldt VentureBeat op basis van ingewijden.

Het social media-platform test de koopfunctionaliteit sinds afgelopen maand met een aantal partijen. Gebruikers kunnen via de koopknop gelijk en een aankoop doen vanuit een tweetbericht. Wanneer ze op de knop klikken krijgen ze meer productinformatie en moeten ze hun leveringsvoorkeur en betalingsgegevens doorgeven. Wanneer die gegevens zijn goedgekeurd wordt de bestelling direct naar de verkoper verzonden. Twitter wil de pilot geleidelijk uitbreiden met meer partijen.

In juli lekten tweets van shoppingapp Fancy met een knop ‘Buy now’ al uit. Fancy maakt met de webshops Gumroad, Musictoday en Stripe deel uit van de test.

Facebook beschikt inmiddels al over een eigen directe koopknop. Gebruikers kunnen producten die in hun tijdlijn via advertenties en posts worden weergegeven kopen, zonder daarbij het sociale medium te verlaten. De extra optie moet retailers helpen extra omzet te vergaren via het platform.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends