Bruijniks: 'Doe-het-zelf heeft dieptepunt gehad'

Zelfstandig doorgaan was geen optie voor de ondernemers van Fixet, Hubo en Multimate. “We moesten ze overtuigen dat wij een nieuwe veilige haven kunnen zijn”, aldus ceo Harry Bruijniks van Euretco, dat de overname van moederconcern DGN retail vrijdag definitief afrondde.

Interim-directeur Henk Castelijns van DGN retail heeft de organisatie de afgelopen tijd weer gezond gemaakt. Daarvoor moest hij wel snijden in het aantal banen en ondernemers. “Door deze overname zullen de formules verder door kunnen groeien”, stelt hij.

De ondernemers van DGN retail moesten de afgelopen maanden tijdens vele bijeenkomsten en gesprekken aan de keukentafel over de streep worden getrokken. Met het aantrekken van extra winkeliers kan ook Euretco verder groeien, zegt Bruijniks. Ook een hogere winkelomzet per vierkante meter moet daar volgens hem aan bijdragen. 

Euretco is al langer actief in de branches mode, wonen, sport en media. Daarvan zijn alleen de sportwinkels iets meer dan stabiel, zegt Bruijniks. Mode, wonen en media gelden nog als ‘lastige’ branches. De krimp in de dhz-branche is echter ten einde, denkt de ceo. “Doe-het-zelf heeft het dieptepunt gehad”, zegt hij in Het Financieele Dagblad.

Euretco maakte maandag bekend alleen verder te gaan met de formules Hubo en Multimate. De eerstgenoemde formule beschikt over relatief kleine winkels van gemiddeld vierhonderd vierkante meter. Hoewel er enkele XL-vestigingen van zo’n duizend tot 1200 vierkante meter bijkomen, zal Hubo volgens Bruijniks niet concurreren met Multimate. Die formule gaat namelijk een agressiever prijsbeleid en een groter assortiment voeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!