Media Markt stapt in Uggs en ondergoed

De nieuwste folder van elektronicaketen Media Markt staat vol met branchevreemde producten als Uggs en boxershorts van Björn Borg. ‘Onze inkopers zijn een beetje doorgeslagen’, stelt de retailer in de actiefolder.

De folder maakt onderdeel uit van de jaarlijkse en landelijke actieweek Gekkenhuis. In 2012 startte Media Markt met het aanbieden van onder meer ruimtereizen en waspoeder, waarna vorig jaar jacuzzi’s en een Fiat Panda in de verkoop gingen. Dit jaar kan de klant naast Uggs en ondergoed bij de elektronicaketen terecht voor scheermesjes, petten van Ralph Lauren, dekbedovertrekken, NIVEA-producten, vloerreiniger, sporttassen van Benetton en herensokken en hoofdkussens van Pierre Cardin.

De folder is het zoveelste voorbeeld van branchevervaging, zegt marketingstrateeg Paul Moers tegen RetailNews. De stap van Media Markt lijkt volgens hem op die van Albert Heijn om non-food in winkels te verkopen. “Media Markt heeft het net als Albert Heijn en veel andere retailers ontzettend moeilijk en probeert zo extra omzet te genereren en de negatieve spiraal te doorbreken.”

Deze zet is echter onverstandig en ongeloofwaardig, vindt Moers. Media Markt heeft volgens hem een heldere formule met een groot aanbod aan elektronica, tegen naar eigen zeggen een scherpe prijs. “Ze zijn goed in de dingen die ze doen. Met dit soort flauwekul kunnen ze de oorlog niet winnen, want het leidt alleen maar af van de core business. Het diffuus maken van het merkbeeld is geen goede voorbereiding richting de toekomst.”

De voorkant van de actiefolder van Media Markt:

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!