Lowe’s zet robots in voor klantenservice

Lowe’s gaat robots inzetten om klanten in zijn winkels te helpen. De winkelketen test vier robots in zijn vestiging in San Jose in de Amerikaanse staat Californië.

De robots zijn voorzien van wielen en 3D-camera’s met identificatiesoftware. Hierdoor kunnen zij zelf door de winkel bewegen, op zoek naar klanten die hulp nodig hebben. Qua uiterlijk zijn de robots rijdende kolommen die aan voor- en achterzijde zijn voorzien van interactieve schermen. Hierop kunnen consumenten hun vraag of gewenste product typen. Vervolgens vertelt de robot hen het antwoord of wijst deze hen de weg.

De systemen van de robots zijn gekoppeld aan het voorraadsysteem van de winkelketen. Hierdoor kunnen zij klanten ook vertellen of een product nog aanwezig is, of dat de voorraad op is.

Lowe's werkt voor de test nauw samen met Fellow Robots, een technologiebedrijf uit Silicon Valley. Zij hebben de robots ontwikkeld en monitoren de uitkomsten van deze pilot.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!