Webwarenhuis fonQ.nl werkt sinds kort met een nieuwe ERP-oplossing gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV. Het dochterbedrijf van RFS Holland Holding verwerkt via Trade+ automatisch gemiddeld 2.500 orders, die dagelijks bij de webwinkel binnenkomen. Tijdens de feestdagen loopt dit aantal op tot 7.500 per dag.
De volledige implementatie van het systeem nam zes maanden in beslag, zo laat implementatiepartner GAC weten. De oplossing is flexibeler inzetbaar en beter schaalbaar waardoor meer ruimte voor groei ontstaat.
Voor analyse en rapportage is onder meer QlikView geïmplementeerd. Deze oplossing stelt fonQ.nl in staat om informatie te delen met interne afdelingen en externe partijen.
De klantenservice is verder functioneel volledig opgenomen binnen de NAV-implementatie. Hierdoor krijgt fonQ.nl meer overzicht op alle fases van het ordertraject. Ook voor klanten verandert er met de komst van het nieuwe systeem het één en ander. Zo krijgen zij na het plaatsen van een bestelling automatisch diverse statusupdates via e-mail. Deze houden hen op de hoogte van elke stap in het afhandelingstraject.
Reacties 0