Argos lanceert app met Tinder-technologie

Online retailer Argos heeft een kerstcadeau-app gelanceerd die is voorzien van de zogenaamde Tinder-technologie. De app gebruikt een ‘swipe to like’-technologie, waarmee gebruikers gemakkelijk door cadeausuggesties kunnen bladeren.

Swipen gebruikers naar links, dan vinden zij het getoonde artikel interessant. Swipen zij naar rechts, dan krijgen zij het getoonde product niet meer te zien. Hierbij maakt elke swipe het systeem intelligenter, ook voor medegebruikers. Het uiteindelijke profiel van de gebruiker wordt gebaseerd op de producten die zij selecteren.

Gebruikers die zich door voldoende items hebben geswipet kunnen vervolgens hun vrienden via Facebook uitdagen om een spel te spelen. Tijdens dit spel krijgen zij dezelfde producten voorgeschoteld als hun uitdagers om te zien of zij een match zijn. Daarnaast krijgen na afloop elkaars resultaten te zien zodat zij weten welke cadeaus eventueel in de smaak vallen.

De app is afgelopen week stil gelanceerd en had binnen een week al driehonderdduizend unieke gebruikers. Zij spendeerden gemiddeld drie minuten per bezoek in de app en swipeten in die periode door zestig artikelen. In totaal zijn er zesduizend artikelen in de database opgenomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!