Van Tol Retail heeft het prijspeil van zijn winkelformules verlaagd om de afstand tot de supermarktketens te verkleinen. De prijzen van de buurtwinkelformules Dagwinkel, LekkerMakkelijk.nl, Recra en Springer liggen nu enkele procenten lager dan voorheen.
“Het belang van de prijs is in de hele markt gegroeid, en is daarna ook niet meer kleiner geworden. De prijsdruk is gebleven en daarom is het voor Van Tol nodig om een nieuwe prijslijn door te voeren”, aldus commercieel directeur Michael van den Hurk.
De foodspecialist gaat de komende maanden het gesprek aan met zijn leveranciers en wil samen met hen slimme keuzes maken in category management. “We kunnen de prijsaanpassingen niet alleen dragen”, stelt Van den Hurk. “We gaan werken aan grotere inkoopvolumes tegen lagere prijzen. Ook werken we aan een minder extreem breed assortiment, en aan een betere ondersteuning van de ondernemers in bijvoorbeeld acties.”
Uiteindelijk wil Van Tol Retail de omzet en marge van alle aangesloten retailers vergroten. Enerzijds door nieuwe klanten aan te trekken en anderzijds door lokaal de omzetkansen per winkel te vergroten.
Reacties 0