Troefmarkt over op nieuwe winkelformule

Van Tol Retail bouwt de winkels van Troefmarkt om tot de nieuwe formule Lekker Makkelijk. Dat laat formulemanager Thijs Kwakkenbos van de foodretailspecialist weten aan RetailNews. De eerste buurtsupermarkt ging vorige week open in Daarle.

Momenteel zijn er ruim negentig buurtsupermarkten die de naam Troefmarkt voeren. “De doelstelling is om alle winkels om te bouwen tot de nieuwe formule”, zegt Kwakkenbos. Sommige aangesloten ondernemers hebben daarbij al aangeven om verder te willen gaan als Dagwinkel, de andere foodformule van Van Tol Retail.

De naam Lekker Makkelijk was al verbonden aan onder meer het consumentenmagazine, spaaracties en uitingen in de winkels van zowel Troefmarkt als Dagwinkel, geeft de formulemanager aan. De website van Lekker Makkelijk vormt daarbij de spil van het communicatielabel. Lekker Makkelijk past daarom beter bij de crosschannel plannen van de organisatie, stelt Kwakkenbos. “We kiezen ervoor om online naar de winkel te brengen, in plaats van de winkel online. Wellicht dat we in de toekomst bijvoorbeeld online bestelde boodschappen gaan bezorgen.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends