PostNL heeft de proefperiode van drie maanden voor het bezorgen van pakketten op zondag positief geëvalueerd. De logistiek dienstverlener zet de extra dienst voor webwinkels door, zo laat een woordvoerder weten aan NU.nl.
PostNL ging eind augustus van start met zondagbezorging in samenwerking met Coolblue en de webwinkels van BAS Group. Destijds liet het bedrijf al weten de dienst begin 2015 beschikbaar te maken voor alle webwinkels wanneer de test succesvol zou verlopen.
De gesprekken met andere webshops lopen inmiddels, aldus de woordvoerder. “In het tweede kwartaal van 2015 verwachten we nieuwe klanten te kunnen toevoegen.”
Of zondagbezorging extra omzet oplevert, kan zij nog niet zeggen. Veel online shoppers kopen producten volgens commercial director parcels en e-commerce Carlos Mendes Aguiar echter alsnog in de fysieke winkel, als webwinkels niet op zondag leveren. “Ze klikken op zaterdag het scherm weg en gaan het in de winkel kopen”, zei hij in september tijdens het congres Shopping Today.
Reacties 0