Het Limburgse Chocolate Company wil via een crowdfundingcampagne vijfhonderdduizend euro ophalen om zijn winkelbestand uit te bouwen naar tien vestigingen. Bij de expansie wil de foodretailer zowel franchisevestigingen als shop-in-shops openen, terwijl ook kleine kiosken tot de mogelijkheden behoren.
Chocolate Company produceert zijn chocolade zelf en verkoopt zijn producten voornamelijk via eigen vestigingen. Het concern beschikt nu over zes zogenoemde CHCO-cafés in Nederland en twee bij onze oosterburen. De contracten voor een winkel op Amsterdam Centraal Station zijn getekend, laat mede-eigenaar Geert van Kuyck weten aan Het Financieele Dagblad. Deze vestiging opent in 2015 zijn deuren. In Breda opent volgend jaar een nieuw CHCO-café, terwijl ook onderhandelingen voor een vestiging in Batavia Stad gaande zijn.
De foodketen boekt momenteel een omzet van ruim 850 duizend euro, bij een operationeel verlies van achttienduizend euro. Volgend jaar moet de omzet doorgroeien naar 2,8 miljoen euro en verwacht Chocolate Company zwarte cijfers te schrijven.
Reacties 0