Doppio-eigenaar denkt aan combizaken met zustermerken

Doppio-eigenaar denkt aan combizaken met zustermerken

Caféco, het nieuwe moederbedrijf achter Doppio en Chocolate Company, wil groeien tot tweehonderd vestigingen. Dat zegt mede-eigenaar Peter van Eijl tegen RetailTrends.

Momenteel zijn de formules Doppio, Chocolate Company en Barista Cafe samen goed voor een kleine zeventig locaties. “Als we naar tweehonderd vestigingen kunnen doorgroeien, hebben we echt iets moois staan”, zegt Van Eijl. Deels zal die groei uit nieuwe overnames komen, maar ook voor nieuwe locaties van de bestaande formules ziet hij nog ruimte.

Alle afzonderlijke formules blijven bestaan, zegt Van Eijl. Door de krachtenbundeling ziet hij extra kansen bij het openen van nieuwe locaties. “Als we een hele grote unit huren, kan het zo zijn dat we hem opsplitsen en er twee merken neerzetten.” Hij sluit ook niet uit dat op sommige plekken Doppio in Chocolate Company of Barista zal veranderen en vice versa.

Naast de groeiplannen in eigen land kijkt Van Eijl ‘met één oog’ naar Duitsland, al wil hij dat voorzichtig aanpakken. “De koffiecultuur is echt anders, je zult met een lokale speler moeten samenwerken die de markt goed begrijpt. Ik durf niet zomaar morgen met mijn merken Duitsland in te gaan.”

Lees hier alles over de krachtenbundeling van de koffieketens en de verdere plannen.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!