Belgische HEMA-winkels in 2015 op de schop

HEMA is voornemens om zijn Belgische winkels komend jaar van een nieuw winkelconcept te voorzien. De winkelketen heeft dit jaar al zijn Nederlandse vestigingen verbouwd en gaat die inzichten gebruiken voor de uitrol naar België.

Voor de vernieuwde winkels heeft de retailer onder meer gebruikgemaakt van zijn internationale ervaring, liet directievoorzitter Ronald van Zetten eerder weten in gesprek met RetailNews. In landen als Spanje en Engeland werkte HEMA bijvoorbeeld al langer met presentatietafels, waar verschillende producten zijn uitgestald. In Nederland liggen daar de zogenoemde blijmakers: ruim zeshonderd nieuw ontworpen artikelen.

De Nederlandse ombouwoperatie ging in het tweede kwartaal van start en werd in september afgerond. In totaal investeerde HEMA al ruim tien miljoen euro in nieuwe en bestaande winkels. Uit onderzoek van een 'derde partij' blijkt dat het prijsimago van de winkelketen na verbouwingen onveranderd is. Consumenten zien volgens HEMA echter verbeteringen in een verrassender aanbod, trendy design, kwaliteit door storytelling, inspiratie en vindbaarheid. 64 procent van de ondervraagden geeft aan de winkel na de verbouwing vaker te bezoeken.

De bevindingen worden gebruikt voor de verbouwingen in België. Daar is de Nederlandse retailer sinds 1984 actief. Het winkelbestand is inmiddels doorgegroeid naar 98 vestigingen, waarmee België op Nederland na de grootste markt is. HEMA is tevens actief in Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Engeland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!