Warenhuisketen Macy’s gaat aan de slag met een nieuwe near field communication-toepassing die het straatbeeld van New York scanbaar maakt. De tool is bedacht door ontwikkelaar Blue Bite.
Straatattributen in New York als lantaarnpalen en bushokjes worden door Blue Bite voorzien van speciale codes. Deze zijn te scannen zijn met smartphones die zijn uitgerust met NFC. Door de codes te scannen krijgen voorbijgangers exclusieve content en aanbiedingen van adverteerders te zien op hun smartphone en in dit geval van Macy’s.
Blue Bite ontwikkelde de technologie omdat het statische en dynamische content wil samenbrengen. “Veel consumenten vermaken zich op hun telefoon terwijl zij door de stad wandelen of wachten op bijvoorbeeld de bus”, vertelt oprichter Mikhail Damiani van Blue Bite. “Door lantaarnpalen, stoplichten en bushokjes te voorzien van scanbare codes maken we gebruik van deze momenten en toveren we statische items om in dynamische marketingkanalen.”
Macy’s test nieuwe NFC-toepassing
Gepubliceerd op 9 december 2014 om 00:00
Reacties 0