Douglas komt met shoppable kerstcommercial

Parfumerieketen Douglas biedt klanten in Duitsland de mogelijkheid om een geurtje via de televisie te kopen. De retailer is lanceringspartner bij de nieuwe samenwerking van tv-aanbieder SevenOne Media en betaaldienst PayPal.

De reclamecampagne rond de parfum ‘That’s me’ van de Duitse zangeres Helene Fischer loopt tot het einde van dit jaar op de zenders SAT.1, ProSieben en kabel eins. Om het geurtje te bestellen dienen de kijkers over HbbTV te beschikken, dat het shoppen mogelijk maakt.

Dankzij de koppeling met hun PayPal-account hoeven klanten alleen een viercijferige pincode in te toetsen om de transactie te voltooien. Ook het afleveradres is bekend door de koppeling met PayPal.

Douglas profileert zich als de partner bij de aankoop van beautyproducten, zegt e-commercedirecteur Nicholas Denissen. “Wanneer er behoefte is om rechtstreeks vanuit een tv-spot te kopen, dan wil Douglas die graag vervullen.”

Douglas beschikt in Duitsland over ruim vierhonderd vestigingen, goed voor ruim eenderde van het totale winkelbestand. In Nederland zijn er momenteel 94 vestigingen, waarmee ons land na Italië (133 winkels) en Polen (110 winkels) de grootste buitenlandse markt van de parfumerieketen is. In totaal is Douglas in achttien Europese landen actief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!